Hamile Yogası Eğitimi

Hamile Yogası Eğitimi

Hamile Yogası Eğitimi

Eğitim İçeriği

 

Eğitimde Neler Var ?

 

  • Yoga ve Hamile Yogası Tarihi, Amaçları, Faydaları
  • Hamile Bedenini Tanımak ve Anlamak
  • Temel Doğum Bilgisi
  • Nefes Egzersizleri ve Gevşeme Teknikleri
  • Hamile Yogasında Asanalar ve Çeşitlemeleri ( 50 poz )
  • Hamile Yogası Dersi Nasıl Olur?
  • Tüm Bu Bilgilerin Kullanıldığı Uygulamalı Derslerden Oluşan 18 Saatlik Süpervizyon

 

Bu Eğitimi Kimler Alabilir?

 Doğum öncesi yoga dersleri, diğer hamile kadınlarla deneyimlerini ve kaygılarını paylaşarak, özellikle bir kadın kendini stresli, desteksiz ya da korkmuş hissediyorsa faydalı olur.

Sınıf, bilgi alışverişinin yapıldığı ve soruların yanıtlandığı bir yerdir, bu nedenle öğretmenin doğum öncesi yoga konusunda eğitilmesi önemlidir ve doğum deneyiminden geçmişse daha da iyidir. Doğum öncesi yoga eğitimi almak, hamilelik deneyimini arttırmanın harika bir yoludur. "Hazırlık yapmadan bir maraton koşmak olmaz: bunun için hazırlanıyor olmadan bitiş çizgisine ulaşmak olmaz." Asanaların fiziksel pozları, güç ve dayanıklılık inşa etmeye ve dolaşımı iyileştirmeye yardımcı olabilir. Meditasyon, rahatlama ve konsantre olma yeteneklerini geliştirebilir. Pranayama, nefes egzersizleri, kasılmaların ağrılarını yönetmede yardımcı olabilir.

Virabhadrasana II (Savaşçı II Pose) gibi ayakta durmak, bacağınızın gücünü artırabilir ve ayrıca cesaret ve özgüven yaratabilir. Ellerin ve dizlerin üzerinde diz çökmek ve sırtı tavana doğru yuvarlamak bebeğin doğumunu kolaylaştırmak için pelvisi eğerek prova yapmasına yardımcı olabilir.  “Bu modifiye edilmiş Kedi-İnek, bebeği doğum için doğru konuma taşımak için iyi bir poz”  Baddha Konasana'da (Bound Angle Pose) oturmak , ayak tabanlarınız birlikte ve dizler birbirlerinden uzaklaşıyorken, pelvik tabandaki kan dolaşımını artırabilir ve kadının açılma hissine alışmasına yardımcı olabilir .  

 "Doğum deneyimi utangaç olma zamanı değil." Yoga dersinde utangaç olmanın zamanı değil. Vücudunuzu tanımanın ve doğum yapma yeteneğinize güven oluşturma zamanı. Yoga öğrencileri ve öğretmenleri, toplumda epidural anestezi  ve sezaryen  gibi müdahalelere eğilim olmasına rağmen, kadınların doğal ve sağlıklı bir şekilde doğurma konusunda doğuştan gelen yeteneklere sahip olduğunu vurgulamaktadırlar. Yoga dersinde, bir kadın vücudunun gereksinimlerine uyum sağlamayı ve bedene cevap vermeyi öğrenebilir, böylece doğum sırasında, rasyonel düşünce askıya alındığında, ne istediğini belirleyip sorabilir.

Doğum süreci, arp müziği ve tatlı bir şekilde güler yüzlü melek ile bir Hollywood senaryosu değildir. Bu kas, ter, kan ve sevgi ile yapılmış bir iştir. Yoga bedeni, zihni ve ruhu güçlendirerek, annenin doğum mucizesinde bulunmasına yardımcı olabilir.

 

Uzmanlar hamilelik sırasında yoga uygulamak için bazı genel kurallar üzerinde hemfikir:

Eğer hiç yoga yapmadıysanız veya hamileliğinizden önce çok az egzersiz yaptıysanız, hamileyken sadece doğum öncesi yoga yapmalısınız.

Hamileliğinizden önce zaten güçlü bir yoga uygulamanız varsa, ilk üç aylık döneminizden sonra değişikliklerle oldukça kuvvetli bir uygulamaya devam edebilirsiniz.

İlk trimesterde, hem başlangıç hem de deneyimli yogiler, fetus hala tutunuyorken ve düşük olma riski en yüksek olduğu için, sadece yumuşak bir uygulama yapmalı veya hiç yapmamalı. Hamilelik sırasında herhangi bir yeni zorlayıcı aktivite başlatmak yerine, en az 10 dakika harcamak Ujjayi solunumu yaparken (Muzaffer Nefes) bazı kalça açıcılar, öne kıvrımlar ve Cat-Cow pozları yapmak yeterlidir. Yoga yapmaya alışkınsanız, düzenli rutininizin değişikliklerle devam ettirilmesi önemlidir.

 

Her üç trimesterde de hamile kadınlar, hormon dalgalanmaları, ruh hali dalgalanmaları, uykusuzluk nöbetleri ve sık idrara çıkma dürtüsü yaşıyor.  İki çeşit pranayama özellikle hamilelikte faydalıdır: Şu an odaklanmanıza ve sakinleşmenize yardımcı olan uzun, güçlü, derin bir nefes olan Ujjayi ve yogik öğretilere göre dengeye yardımcı olan Nadi Shodhana (Alternatif Burun Deliği)  Bebeğin oksijen beslemesini sınırlayabilecek her türlü solunum tutumu veya hiperventilasyondan kaçının. "Dolaşım, kardiyovasküler, endokrin, sindirim ve sinir sistemleri doğru derin nefes alıp verme ile beslendiğinden uyku daha kolay hale gelir ve ruh hali daha az yoğundur"

Hamilelik sırasında vücut, bağ dokusunu yumuşatan gevşeme hormonunu üretir. İyi haber şu ki bu rahim genişleyerek pelvik eklemlerin daha esnek hale gelmesine izin vererek bebeğe yer açıyor. Kötü haber şu ki sakroiliak eklemlerde kararsızlığa neden olabilir ve bel ağrısına neden olabilir, bu nedenle hamile kadınların asana uygulamalarında fazla gerilmemeleri için dikkatli olmaları gerekir. Gerçekleşebilmesine rağmen; gebelik, daha fazla esneklik için çaba göstermenin zamanı değil.

Birinci Trimester (0-13 hafta)

İlk üç aylık dönemde çoğu kadın için karma duygular var. Çok fazla neşe ve rahatsızlık olabilir. Çoğu kadın bulantı ve halsizlik yaşar. Hamile gözükmeyebilirler, ancak derin biyolojik ve kas-iskelet sistemi değişiklikleri vücutta meydana gelir. Bu süre zarfında fiziksel bir şey yapmak istemek nadirdir. Uzmanların çoğu, ilk üç aylık dönemde bir yoga uygulamasına başlama konusunda tavsiyede bulunmalarına rağmen, zaten güçlü bir uygulama varsa, değişiklikler yaparak yogaya devam edebileceğini söylüyorlar. İlk üç aylık dönemde bükülme veya atlama yapılmamalı. Güneşi  Selamlamalarda geri dönülmez . Fetüs ve plasenta implantasyonunu engellememek veya tehdit etmemek önemlidir. Ustrasana (Camel Pose) ve Urdhva Dhanurasana (Yukarıya bakan Yay Pozu) için Setu Bandha Sarvangasana (Köprü Pozu) ilk üç aylık döneminiz boyunca yapılmamalı. Vücut değiştikçe uygulamaların nasıl değiştireceğini öğrenmek için doğum öncesi bir yoga öğretmenine danışmak önemlidir.

 

İkinci Trimester (14 - 28 hafta arası)

Çoğu kadın doğum öncesi uygulamalarına ikinci üç aylık dönemde başlar. Genellikle çok iyi hissedebilirler. Bu süre içinde anne soluk veya hafif bulantılı hissedebilir. Daha fazla yemek yemek isteyebilir. Hamilelik döneminde, vücuttaki kanın hacmi, fetüsü ve plasentayı desteklemek için yüzde 40 ila 60 oranında genişler, kan daha hızlı dolaşır, metabolizma hızınız artar ve istirahat kalp atışlarınız artar. Vücudunuz şekeri daha hızlı kullanır. Değişen metabolizmanızın ihtiyaçlarını karşılamak için, dersten bir saat kadar önce hafif bir öğün veya hafif bir yemek yenebilir, bol miktarda sıvı içilir. Protein alımını (böbrekler sağlıklı olduğu sürece) günde yaklaşık 60 grama çıkarmak, kan şekerini sabit tutmanın en iyi yoludur.

 

Üçüncü üç aylık dönem (29 ila 40 hafta)

Şimdi vücut gerçekten değişiyor. Bebeğin hareketi güçlü. Sakroiliak eklemler gevşek ve nefes almak zor olabilir. Ekstra ağırlık ve çıkıntılı karın her pozisyonda dengeyi zorlayacaktır.  Denge, ağırlık kadar bir sorundur ve çıkıntılı bir göbeğin varlığı, değişiklikler ve aksesuarlar gerektiren birçok pozu zorlaştırır.  Denge duruşları daha hafif ve daha hizalanmış hissettiriyor ama kararsız hissederlerse bunları bir duvarın yakınında yapmak gereklidir. Her ne kadar bazı uzmanlar vena kava üzerine baskı yapmaktan kaçınmak için altıncı aydan sonra sırt üstü yatmamanızı tavsiye etseler de (diğerleri, omurganın kenarından akan büyük bir damar ve rahim arkasındaki kıvrımlara) kısa süreler için kabul edilebilir.

 Doğum öncesi öğretmeni ile pratik yapan ve bedenlerini dinleyen kadınlar için, üçüncü üç aylık dönem dayanıklılık ve cesaret inşa etmek için en iyi zamanıdır. Warrior Pose'da 38. haftada hamile bir kadını gördüğümde dizi zor bükülmüş ve nefesi kısalıyorsa, işim onu nefesini daha derine çekmeye, zayıflık ve şüphe duygularıyla yüzleşmeye teşvik etmektir. O zaman bu adımı bebeği ile bilinmeyene atabilir. Gebelik, değişme zamanıdır, zayıflık duygularını güçlüye dönüştürmek için bir fırsattır.

Uygulamalı yoga için son üç aylık dönemdeki geri dönüşler ve ters çevirmeler harikadır. Eğer bedenini bunu yapmakta iyi hissetmiyorlarsa, durun.  Ayrıca Balasana'da (Çocuğun Pozu) dinlenirken dizlerinin ayrılması gerekebilir.

 

Doğum Eğitimi

Doğum öncesi yoga uygulayan ve evde doğum yapan, doğum merkezlerinde yardımcı oldukları herhangi bir durumda şahit olan kadınların çoğu, doğumları şaşırtıcı olarak tanımlamaktadır. Ancak hem doğum öncesi yoga öğretmenleri hem de öğrencileri, doğuma yaklaşırken beklenmeyenleri beklemenin en iyisi olduğunu söylüyorlar. Bir kadın tüm hayatından doğuma kadar her şeyi getiriyor. Ne yapacağınızı planlayan bir doğum planına giremezsiniz. Boş girmelisiniz, böylece hayat sizi yönlendirir. Doğum öncesi pratik her an tam anlamıyla hazır olmayı ve bebeğin doğum yolunu izlemesini sağlamayı hatırlatır.

Kadınlara kasılmaların acısıyla nefes almayı öğretmek için, onları bir kasılma süresi boyunca Warrior II'de bir dakika bekletebiliriz. Çok uzun bir süre gibi görünmeyebilir, ancak 10 saniye bile pozda kalmak sonsuzluk gibi görünebilir.

Zihinsel ve fiziksel olarak doğuma hazırlanmanın yolu, her gün yoga uygulamaktır. Boyundan yukarı yaşıyoruz. Doğum boyundan aşağı oluyor. Yoga bize bedenlerimizin ihtiyaçlarını dinlemeyi ve bedenlerimizin bilgeliğine güvenmeyi öğretir. Vücutla daha derin bir samimiyet sağlarken, hamile kadınların rasyonel düşünmeye daha az ve sezgisel bilgeliğe daha fazla güvenmelerini sağlar.

Yaşam ve yoga gibi, hamilelik sadece bir varış noktası değil, aynı zamanda bir yolculuktur - içinde büyüyen bir yaşamın tadını çıkarmak için iyi bir zaman. Hamile olmak güzeldir, çünkü çocuğunuzu her yere götürebileceğiniz tek zaman bu.

 Yuvarlak karınlı hamile kadınlarla dolu bir sınıfı izlerken, Dünya kavramının bir anne olarak nereden geldiğini görmek kolaydır. Dünyanın tüm hayatı sürdürmesi gibi, anne adayı da bebeği için yaşamı sürdüren bir ortam sağlar. Doğum öncesi yoga sınıfı, besleyiciyi besleyen bir ortam yaratabilir. Yorgun, karamsar, mide bulandırıcı ve kontrolden çıkmış hissedebileceğiniz bir zamanda, düzenli bir doğum öncesi yoga uygulaması, hamileliğinizin tadını çıkaracak enerjiyi, kendi bedeniniz ve ruhunuzla daha derin bir samimiyet kurma huzurunu ve ayrıca beklenmeyenleri beklemek ve doğum mucizesine tamamen hazır olmak için aklın varlığına sahiptir.

Bu eğitime kadına ait her şey ve ‘’Anne’’ nin gerçekte ne anlama geldiğini benimsemek isteyenler, topluluğundaki kadınlara bilgi ve güçlendirme sağlayacak araçlara sahip olmak isteyenler, anneliğe hazırlananlar, doulalar, sağlık çalışanları ya da öğrenmek isteyen herkes katılabilir.

Aklınızda annelerle bağ kurmak ve yaşamlarında fark yaratmak varsa bu program tam size göre!

 

 

 

 

Hemen Başvur